Bekkensmerter og gravide

Graviditet disponerer for rygg og bekkensmerter på grunn av faktorer som vektøkning, holdningsforandringer og hormonell påvirkning av leddbåndene. En normal graviditet er ingen kontraindikasjon til kiropraktisk behandling.

Bekkenplager og gravide

Bekkenplager rammer mange under graviditeten

Vår erfaring er at bekkenplager, korsryggsmerter,  lyskesmerter og isjas under/etter graviditet ofte skyldes funksjonsbaserte lesjoner i bekken eller korsrygg. Dersom du har smerter i bekkenet og er gravid har du ikke bekkenløsning nødvendigvis. Dessverre blir diagnosen stilt på helt feil grunnlag i mange tilfeller. Smerter i bekkenet svarer som regel veldig raskt og godt på kiropraktisk behandling. Dersom du er usikker på om du har bekkenløsning, eller har fått diagnosen bekkenløsning så ta kontakt. Vi vet forskjellen.

Derimot har pasienter med kraftig instabilitet i bekkenringen og uttalte symfysesmerter, mindre nytte av manipulasjon, men kan derimot få lette med andre teknikker eller bevegelsestrening

Kiropraktor og fysioterapeut T. Thomassen har skrevet hovedoppgaven sin i kiropraktikk om bekkenløsning og har behandlet mange med bekkenplager og beslektede problemer.

Behandling av bekkenplager