Behandling av knesmerter

Behandling av knesmerter hos kiropraktor-oslo

På klinikken spesialiserer vi oss på enkle knesmerter som ofte kalles patello-femorale. Dette er ofte smerter i kneet, der man ikke kan angi en klar skade utenom overbelastning over tid. Har du en menisk skade, eller avrevet korsbånd, skal operere eller har operert kneet -så er ikke det noe som behandles hos oss. Se på siden der det står «Har du henvisning» for å finne rett behandler.

Vår behandling av knesmerter samt andre kneplager som stive knær med en spesiell ledd teknikk som nokså raskt får kneet i bedring. Vår kiropraktor Martin Grimsrud er den med mest erfaring på området. Han kan også behandle et låst kne. Vi undersøker kneet for feilfunksjoner som: smerter i bevegelse, smerter ved belastning eller nedsatt bevegelighet. De aller fleste med knesmerter, faller under paraplyen patello-femorale smerter. Patello femorale smerter betyr smerter rundt kneskålen eller kneleddet.

Knesmerter kan behandles effektivt med konservativ kiropraktorbehandling. Massasje og justeringer kan redusere hevelser og betennelse i området. Leddkorreksjoner kan øke bevegeligheten og minske smerter. Du vil også motta god veiledning i øvelser som styrker muskulaturen som er med på å støtte og stabilisere kneet.

Det er mye man kan gjøre på egenhånd for behandling av knesmerter. Med sterke og/eller vedvarende smerter er det viktig å få profesjonell hjelp.

Akutte knesmerter oppstår gjerne i forbindelse med aktivitet og idrett. Da er det viktig med umiddelbar hvile, nedkjøling, kompresjon og heving av det rammede området.

Ellers kan følgende tiltak være virkningsfulle:

• Hvile
  • Vektreduksjon (ved overvekt)
  • Utskiftning eller tilpassing av treningssko
  • Smertestillende medikamenter

Les mer om

Spenningshodepine

Spenningshodepine er den vanligste formen for hodepine og rammer en stor del av befolkningen hver dag. årsaken er enda uklar, men livsstilsendringer spiller en stor rolle i behandling av denne type hodepine.

Spenningshodepine

Hodepine

Hodepine har mange og sammensatte årsaker og er en av våre aller vanligste plager. Hos kiropraktor kan du få hjelp til å sette rett diagnose på smertene dine og finne frem til riktig behandling.

Hodepine

Nakkesleng / whiplash

Nakkesleng er først og fremst forbundet med bilulykker og da spesielt kollisjon bakfra. Ethvert kraftig støt bakfra kan forårsake lignende skade. I en slik ulykke kastes nakken fremover og så bakover og de myke ligamentene i nakken strekkes. Symptomer på nakkesleng er gjerne hodepine og stivhet i nakken.

Nakkesleng / whiplash

Ryggen

Ryggen på menneskekroppen er området mellom setet og opp til bakerst på nakken og skulderen. Vi deler gjerne ryggen opp i to deler for å kunne lokalisere smerter. Korsryggen ligger over setet og brystryggen ligger bak brystet under skuldrene.

Ryggen

Les mer om