Lumbalgi = smerter i korsryggen

Lumbalgi betyr i seg selv bare «smerte i ryggen», og ryggsmerter skyldes ofte nedsatt bevegelse i leddene mellom ryggvirvlene. Dette fører igjen til stramme og ømme muskler. Smertene kan være lokale eller de kan stråle ned i beina. Kiropraktoren undersøker, diagnostiserer og behandler slike smerter i korsryggen.

Her kan du lese om myter rundt korsryggsmerter eller lumbago: 4 myter om korsryggsmerter du bør vite om

Kiropraktor og fysioterapeut T. Thomassen har i flere år jobbet på kiropraktorakutten på Din Helse Bjølsen og har mye erfaring med lumbago som kan være fra bare litt ubehag i visse situasjoner til å være fullstendig invalidiserende i andre. Dessverre gjør vi ikke hjemmebesøk hvis det skulle være så ille at du ikke kommer deg noe sted da det er svært lite man kan få gjort med en slik type pasient hjemme.

Behandling av lumbalgi

Lumbalgi er en av hovedårsakene til langtidssykemelding. Uansett hvor små og ubetydelige dine plager er bør du aldri prøve å «vente ut» problemene. Lumbago er lettere å gjøre noe med hvis det tas tidlig. Kiropraktor og fysioterapeut T. Thomassen vil kunne hjelpe pasienter med smertelindring og forebygging ved hjelp av øvelser i etterkant av at behandlingen er over.

Ryggsøylen påvirker hele kroppen. Vi har skrevet mer om behandling av lumbago her: Behandling av lumbago

Her kan du lese om hva helsebiblioteket skriver om lumbalgi : Helsebiblioteket

Sliter du med lumbalgi / smerter i ryggen?