Helseforsikring

Behandlingsforsikring, eller helseforsikring som overskriften sier, har endelig kommet for fullt her til lands.

Omlag en halv million nordmenn er forsikret via bedrift eller private forsikringer, og det er det tidobbelte av det det var for 3 år siden. Med helseforsikring betaler du ofte ingenting av egenandelen hos fysioterapeut eller kiropraktor.

Forsikringen sikrer rask undersøkelse og behandling ved sykdom eller skade.

Din Helse Bjølsen har samarbeidssamtale med de aller fleste forsikringsselskaper som tilbyr behandlingsforsikring. Dette gjelder alle terapeuter som jobber her som er fysioterapeuter eller kiropraktorer og både de som er forsikret via bedrift og de som har tegnet privat behandlingsforsikring.

Du kan derfor benytte din helseforsikring hos alle terapeuter hos Din Helse. Det betyr at du som pasient kommer raskt til utredning og riktig behandling.

Les mer om

Spenningshodepine

Spenningshodepine er den vanligste formen for hodepine og rammer en stor del av befolkningen hver dag. årsaken er enda uklar, men livsstilsendringer spiller en stor rolle i behandling av denne type hodepine.

Spenningshodepine

Hodepine

Hodepine har mange og sammensatte årsaker og er en av våre aller vanligste plager. Hos kiropraktor kan du få hjelp til å sette rett diagnose på smertene dine og finne frem til riktig behandling.

Hodepine

Nakkesleng / whiplash

Nakkesleng er først og fremst forbundet med bilulykker og da spesielt kollisjon bakfra. Ethvert kraftig støt bakfra kan forårsake lignende skade. I en slik ulykke kastes nakken fremover og så bakover og de myke ligamentene i nakken strekkes. Symptomer på nakkesleng er gjerne hodepine og stivhet i nakken.

Nakkesleng / whiplash

Ryggen

Ryggen på menneskekroppen er området mellom setet og opp til bakerst på nakken og skulderen. Vi deler gjerne ryggen opp i to deler for å kunne lokalisere smerter. Korsryggen ligger over setet og brystryggen ligger bak brystet under skuldrene.

Ryggen

Les mer om